måndag 3 oktober 2011

Geting innanför tröjan





Nu börjar man känna att hösten är på väg till Norrköping. När man tittar ut genom vardagsrumsfönstret ser man hur träden börjar få alla underbara höstfärger. Igår gick Sven och jag till Netto för att köpa lite ingredienser till middagen som vi skulle göra senare på kvällen. Det var ganska kvavt ute och man kände att regnet fanns i luften. Efter tag när vi hade kommit till Netto kände jag att det stack till rejält över brösten och tänkte vad är detta ???? Då tittar jag ner och ser att jag hade fått en getting innanför tröjan. Jag bara helvete ville inte få fler bett på kroppen. Men det var en riktigt ätrig getting men efter 4 bett fick jag ut den. Första tanken som kom i huvudet efteråt var har inge getingarna gått i typ ide nu, men inte denna lilla rakaren. Vi försökte skynda oss hem för det började svälle upp en del runt de två betten jag fick runt halsen/brösten. När jag kom hem krossade jag 2 alvedon och blandade med vatten och satte lite av det på plåster över betten. Svullnaden gick ner efterhand, men idag har det blivit mer rött och kilar som ........ Men har köpt salva och allergitabletter nu så hoppas det går bort om några dagar.

Idag har skolan tagit upp stora delar av dagen. Sitter nu med mitt härliga nya roobios chaite och ska njuta av höstkvällens mörker samt tända vår fina hallampa som ger ett härligt ljus i hela lägenheten.




Kärlek

Elise

Inga kommentarer: